umbreytingu

22 mei 2018 - Reykjavík, IJsland

Lieve allemaal, ik ben zo ontzettend druk geweest de afgelopen weken en nog steeds eigenlijk maar ik vond het tijd om weer wat te schrijven en met jullie te delen. Ook vind ik het fijn om af en toe mijn gedachten en gevoelens op te schrijven... inmiddels is mijn meesterstuk echt bijna af maar ik kom daar later even op terug.

Twee weken geleden kwamen mijn ouders en broertje ( sorry je blijft mn kleine broertje ook al ben je nu groter dan ik) naar IJsland. Het was apart om ze hier te hebben maar ook erg fijn ik heb ze 5 maanden niet gezien.... Ik keek er zo erg naar uit om eindelijk mijn gevoel en mijn belevenissen van IJsland met ze te delen maar in het begin was het wel even omschakelen voor me, dit is nu mijn leven mijn bubbel en opeens moest ik die delen terwijl ik nu zo erg gewend ben om alleen mijn ding te doen natuurlijk is dit heel normaal maar het was wel apart voor me het kwam denk ik ook omdat ik niet alle tijd had om met mijn ouders leuke dingen te gaan doen ik moest denken aan de tijd en werken aan mijn meesterstuk. Toch ben ik wel met ze naar de secret  Lagoon geweest wat heel erg fijn was  en ik heb mijn broertje Reykjavik laten zien en meer van dat soort dingen. Hij bleef hier maar voor 5 dagen omdat die niet te lang weg kon blijven van school mijn ouders bleven hier twee weken en zouden ook door IJsland heen gaan trekken wat voor hun wel echt een super ervaring was want dan kon je daadwerkelijk ook echt het land zien!  Ze hebben het heel erg naar hun zin gehad en we hebben ook nog een avond met ze alle gegeten ik met mijn familie samen met Beggi en Edda en haar kinderen vond ik wel erg speciaal en was een fijne avond. Beggi vertelden over zijn jeugd en zijn werk in het reddingsteams in IJsland ook vertelden die over het weste van ijsland waar zijn familie van is zijn grootvader had daar een gebied wat van hem was en ook een huis waar hij woonde met zijn familie het is in het gedeelte van Ijsland waar je niet met de auto kan komen je kan rijden totdat de weg ophoud en dan moet je lopen of er voor kiezen met de boot te gaan het klonk voor mij als een groot “nieuw” avontuur en was erg geboeid in dit gedeelte van IJsland wonen geen mensen maar het stuk grond is nog steeds van de familie van Beggi. Beggi wil van de zomer er naar toe gaan en heeft mij meegevraagd heel erg speciaal! Ik ben zo ontzettend dankbaar voor alles wat er op mijn pad komt en ik heb zo ontzettend veel gezien van IJsland al zonder te veel touristen en met de beste mensen ooit!  In de tijd dat mijn ouders door Ijsland heen trokken heb ik elke dag gewerkt aan mijn Meesterstuk ik kan het niet meer zien zo veel tijd zit er in eigenlijk had ik mijn vlucht voor morgen geboekt eindelijk zou ik terug zijn bij mijn vriend ik mis hem steeds en steeds meer ook omdat het nog steeds geen zomer weer hier is zelfs voor Mei is het erg slecht weer hier. Twee weken geleden hadden we nog sneeuw en met regelmaat hebben we nog sneeuw/stormen ik wil zo ontzettend graag de zon maar ik weet ook dat ik er nu nog van moet genieten nu het nog kan en ik ga nog met een hele speciale dierbaren vriendin van me naar Portugal wat ontzettend fijn maar warm wordt en ik waarscheinlijk dan wens dat ik terug ben in IJsland hahah  maar afgelopen weekend raakten het gas op van de PUK ( een machine die een goudsmid gebruikt om dingen aan elkaar te “smelten”. Het is een vorm van lassen maar dan inimini heel erg fijn om te gebruiken en zeker voor mijn meesterstuk. Maar het gas raakte dus op en er zijn maar 3 plaatsen in IJsland waar je dat soort gas kan krijgen en doordat het Pinksteren was waren alle winkels gesloten en we hadden het niet op voorraad daarvoor zou ik nooit optijd het hebben en ook niet optijd mijn meesterstuk kunnen afmaken voor mijn vlucht. Allemaal heel erg STOM! Maargoed die dingen horen er bij en ik heb toen toch maar besloten mijn vlucht om te boeken.. want het komt hoe dan ook wel goed en nu had ik toch een klein beetje extra tijd om aan mijn meesterstuk te werken. Ik wist dat ik in Nederland wel terecht kon bij mijn stagebedrijf voordat ik naar IJsland ging maar toch vond ik het erg risicovol en Beggi is mijn begeleider hier het is wel zo fijn om dit project samen met hem af te ronden. Ondanks dat ik nu echt dag en nacht er aan werk was het nog wel wat werk.. maaaarrrr nu kan ik echt zeggen dat het einde er bijna is! Ik ben vandaag naar Keflavik geweest naar een anderen goudsmid die een laser heeft om dingen aan elkaar te laseren voor mijn meesterstuk echt mega aardig dat hij me hier bij wou helpen en ik heb weer van alles nieuws geleerd ondanks dat ik amper op mijn benen kon staan omdat ik gisteren tot 01.13 door heb gewerkt al het polijstwerk moest vandaag voor het laseren af zijn...  aan het eind van de dag begon er weer een storm op te komen en heb ik de bus terug gepakt en ben direct terug gegaan naar mijn bedje nu ben ik weer eventjes wakker en wou dit opschrijven anders duurt het weer dagen maar ik ga zo wel weer terug naar bed. Morgen en donderdag de laatste dingen aan het meesterstuk doen en zaterdag vlieg ik naar Nederland.... maandag heb ik mijn examen en kan ik me hopelijk dan afgestudeerd GOUDSMID noemen... een groot deel van jullie ligt nu al lekker te slapen door het tijdsverschil hier is het nu ook bijna 24/7 licht wat een aparte en soms fijne ervaring is maar soms ook heel verwarrend zeker als je zo moe bent als ik en je lichaam de zomer stofjes binnen krijgt en weer dingen wilt gaan doen. Of dat je wakker wordt en denkt nou nu kan ik wel weer met de dag beginnen en dan kijk je op de klok en is het net 4 uur geweest haha nou nu echt de laatste stapjes en dagen en dan vlieg ik naar Nederland. Mijn tijd hier zit er dan nog niet op want ik vlieg terug en mag nog even genieten van het prachtige IJsland.... ik kom nog terug op de titel van dit verhaal in een ander verhaal..

Slaap lekker! Of goedemorgen :)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Arduina:
    23 mei 2018
    goeiemorgen schatje.... fijn te lezen xxxx
  2. Irene wonders:
    25 mei 2018
    Ha Anna,
    Ik heb de mooie verhalen gehoord en de prachtige bijzondere foto,s gezien van Hennie en gehoord hoe trots ze op je zijn! Succes met je laatste loodjes!!! Xxx ben benieuwd naar je meesterstuk!
    Irene