Nieuw Huis, nieuw begin.

10 februari 2019 - Zwolle, Nederland

Ik heb schrijven altijd al fijn gevonden, je hoofd leegmaken en niet gek worden van wat je hoofd allemaal wilt. ik schrijf vaak voor mezelf om dingen te onthouden, een beter overzicht te krijgen en gewoon omdat ik het leuk vind. Ik ben al een tijd terug in Nederland en eigenlijk is dit geen reis verslag meer ... Voor wie het leuk vind kan het blijven volgen en voor wie niet, tja dan niet :) Afgelopen vrijdag ben ik verhuisd naar mijn appartementje. Wat is het fijn om je eigen plek te hebben! ik heb voor een tijd bij Pim en zijn broer gewoond, ze waren echt mijn redding want zonder hun had ik geen huis. Maar nu heb ik eindelijk mijn pullen weer om me heen en ook al mijn kleding op een plek. niet half bij mijn ouders en bij Pim. Voor maanden leefden ik een beetje van mijn rugzakje en nu was alles weer op een plek.  Ik heb dan wel nog geen meubels maar dat maakt niet uit dat komt wel, voor nu had ik alles weer en dat was voor nu genoeg.  Ik was nog niet een paar uur in mijn apartement of de verwarming viel uit, al weer! zat ik daar te mopperen dat het koud was terwijl er afgelopen week nog een mannetje geweest was om naar de verwarming te kijken. Het voelden letterlijk alsof ik weer terug was in IJsland.. koud en alleen... Gelukkig heb in inmiddels geleerd dat het echt heerlijk kan zijn om alleen te zijn. dus ik trok gewoon een extra trui aan want ja die had ik nu bij de hand en wikkelde me in een deken. Omdat ik nu in het midden van het centrum van Zwolle woon zijn alle winkels om de hoek echt super luxe! ik wou gaan koken en kwam er achter dat ik niks van vuur in huis had... hahha kom je ver mee maar niet heus.. ik ben snel nog even naar de winkel gerend om een aansteker te halen dat ik in iedergeval nog voor mezelf kon koken.

Pim heeft afgelopen week ook mijn internet en computer geinstaleerd, wat is het fijn om naar jaren geen laptop te hebben nu eindelijk weer een computer te hebben! heerlijk op groot scherm pinteresten en filmpjes kijken! ook kon ik nonchalant doen waar ik zin in had. Wat is het een luxe om alles voor jezelf te hebben een eigen keuken, een eigen douche en tenslotte gewoon een aparte kamer voor je slaapkamer! Heerlijk! ik had gegeten en daarna een warme douche genomen voor het eerst in mijn badkamertje. Ik heb nog wat dozen uitgepakt en een documentaire gekeken over fast fashion, heftig... wel goed om te zien maar wat afschuwelijk allemaal...  ik wist er wel wat van maar dat het zo groot economische probleem is.. bah. Het was inmiddels al laat en morgen moest ik werken dus ik besloot om naar bed te gaan. Voor het eerst weer aleen slapen.... natuurlijk wel met Puffin maar toch, het zal even wennen zijn. Ik had redelijk goed geslapen ik moest nog wennen aan alle nieuwe geluiden en het had hard gewaaid. ook was mij verteld dat elke zaterdag ochtend om 10 uur het draaiorgel zou spelen precies voor mijn huis. gelukkig moet ik op zaterdag werken maar ik heb het wel geweten het is ergens een beetje triest het lijkt meer dat die genen het doet omdat het moet, dan dat die er echt plezier in heeft.  maar het orgel is te horen door heel mijn huis hahaha even iets waar ik aan zal moeten wennen. Ik heb lekker gewerkt en het was fijn thuis komen ondanks dat het nog steen koud was, snel comfy kleren aan en op de bank! ja want een bank heb ik gelukkig wel heerlijk languit niets doen. ik was een beetje fimpjes kijken totdat ik opeens naast mij iets hoorde en ja hoor daar zat een grijs balletje, meneer muis ik wist wel dat er muizen zouden zijn want ik woon in een oud huis maar ik had niet verwacht er zo snel al een tegen te komen. ik had er beetje een dubbel gevoel bij ik weet dat het ranzige beestjes zijn maar ze zien er zo schattig uit het was ergens wel gezellig haha. iets waar ik me later druk om ga maken. voor nu ga ik nog een beetje pintersten en tekenen... dit jaar komt er een website voor Soling Jewels! de ideen staan op papier.. Fijne avond allemaal en slaap lekker.

1. Selena:
    10 februari 2019
    echt fijn om je verslag fe lezen. Alsof je hier naast me op debank zit te vertellen. ik hoop wel dat je verwarming snel gemaakt wordt. Geniet van je nieuwe plek lieverd.
  2. Erik:
    13 februari 2019
    hoi Anna,
    mooi om te lezen! Veel geluk in jouw nieuwe eigen appartement!
  3. Hermine:
    26 februari 2019
    Lieve Anna, heelijk dat je weer een stek hebt voor jezelf met je eigen vertrouwde spullen om je heen. Veel geluk, liefs hermine