Mijn eerste dag :)

15 januari 2018 - Reykjavík, IJsland

Góðan dag,

vandaag was mijn eerste stagedag en ik had er super veel zin in!
Ik had met Edda afgeproken dat ik er 10h zou zijn, ik had met de bus uitgezocht hoe ik moest reizen dus dat zou vast goedkomen. De bushalte is ook dicht bij huis dat is wel fijn ondanks 10h helemaal niet vroeg is was ik nog echt niet wakker toen ik uiteindelijk bij de bus halte stond.

Het verliep allemaal soepel en om 10h was ik bij mijn stage, de werkplaats is echt heel groot en heeft een prachtig uitzicht op ESJA de berg die uitkijkt op Reykjavik. De werkplaats wordt gedeeld door 3 goudsmeden door Beggi en Edda er is nog iemand die voor Beggi werkt Eyþór is zijn naam. Beggi werkt ook voor de president van IJsland hij maakt veel speldjes en dat soort dingen en Eyþór helpt hem daar bij wat interessant was om te zien. Na wat praktische dingen ben ik ook aan de slag gegaan Edda heeft haar eigen lijn SEB jewelery, Beggi heeft ook zijn eigen lijn maar maakt daarnaast  heel veel dingen in opdracht. Ik ben voor Edda wat sieraden van haar lijn gaan afwerken het was veel gietwerk dus voor mij was het een fijn klusje om daar mee te beginnen een beetje het gereedschap leren kennen, de werkbanken. Beggi is mijn stagebegeleider deze stage en ik vind hem nu al geweldig. Die man kan zo veel en gebruikt ook veel natuurlijke elementen, hij werkt veel met was en laat vervolgens daar een mal van maken. Hij liet me zien dat die stukjes lava van buiten haalden en daar mee aan de slag was gegaan zag er super interessant uit en mijn handen jeukten om dat soort dingen ook uit te proberen!  Rond de middag stelde Beggi voor dat ik ook wat mocht knutselen in was. Ik had op mijn opleiding daar ook wel eens mee gewerkt en wist stiekem wel dat het super leuk spul is om mee te werken maar er was vaak geen tijd voor om me daar in te verdiepen.... Ik vind het geweldig om hier te zijn maar ik heb wel een klein beetje een inspiratie block... gek genoeg omdat dit land een super grote inspiratie bron is. Ik moet het denk ik nog een beetje zijn plekje geven... ik wist dan ook niet zo goed wat ik in was wou maken en besloot maar gewoon te beginnen en te zien waar ik zou uitkomen.

Ik voel me erg verbonden met de berg ESJA als het straks “beter” weer is zou ik daar graag eens naar toe gaan momenteel ligt er een dikke laag sneeuw en ijs op. Mijn was werkje leek dan ook een beetje op een berg of een natuur gedeelte van hier..

Mijn eerste stage dag was geweldig! Toen ik thuis kwam was ik werkelijk helemaal kapot hahah dat continue moeten overschakelen naar Engels is denk ik ook vermoeiender dan ik denk... Ik plofte op de bank neer met mijn huisgenoten en heb de hele avond een beetje bank gehangen en tv gekeken, gebreid... Beetje na mijmerend over deze dag ik ben erg benieuwd wat deze stage me gaat brengen de komende periode

1. Esther:
    16 januari 2018
    Klinkt Fantastisch leuk Anna.. veel plezier ..ik lees dat je volop geniet..!!
  2. Tina:
    16 januari 2018
    Mooi Anna nieuwe dingen ontdekken en ja afgeleid door het natuurschoon en de nieuwe situatie doet je inspiratie dan wel eens blokken maar dat komt goed Geniet er maar met volle teugen van groet uit Friesland
  3. Tara:
    16 januari 2018
    Je hebt natuurlijk op een paar dagen tijd een heel hoop meegemaakt. Eerst jezelf de tijd gunnen om ' echt ' te landen daar, een beetje ' thuis ' komen. Het creatieve proces komt vanzelf wel op gang als je daar een beetje je draai hebt gevonden, als jouw ritme zich heeft afgesteld op het ritme van de natuur daar. Ik vind het heerlijk om je blog te volgen.
  4. Selena:
    16 januari 2018
    Wat is het ijn om jouw belevenissen te volgen . Geeft het maar de tijd. Die inspiratie komt vanzelf.
  5. Sjoerdtje de vries:
    16 januari 2018
    Godan dag....stukjes lava......esja.... bella... geef jezelf maar even tijd om je te aarden in dit bizondere land met al de nieuwe mensen....saluti
  6. Anna:
    16 januari 2018
    Dank jullie wel voor alle lieve reacties (: natuurlijk komt mijn inspiratie wel terug en ik moet het vast de tijd geven... het is alleen dat ik een programma heb van school over mijn meesterstuk waar ik me aan moet houden. Maargoed het komt wel goed (:
  7. Arduina:
    16 januari 2018
    Ik kijk elke dag uit naar je schrijfsels, en vind het super om jou te mogen volgen... dank dat je dit alles met ons delen wilt... hoe minder je je vast pint dat je iets MOET, hoe makkelijker de inspiratie zal komen... maar dat weet je natuurlijk zelf wel hé ;-) Have fun, dearest Goddess... Lots of love xxx
  8. Jacqueline:
    Hoi lieve Anna
    Ik ga je blog zeker volgen het is nu al te leuk!!!
    Geniet er van en probeer ook tot rust te komen want dan geniet je nog meer en komt je creativiteit nog meer naar boven.
  9. Chloris:
    17 januari 2018
    Wat leuk om van je te lezen en met je mee te kunnen leven...!!! Het is nu al een geweldig avontuur!!! En je inspiratie...daar zou ik mezelf maar niet te druk om maken, dat gaat vanzelf in je stromen...dat doet het nu al! Dat krijgt vanzelf meer vorm... Jij zelf bent al een en al inspiratie dus dat komt vast goed! Je bent zo mooi zoals jij bent en als jij er jou touch aan geeft dan wordt het vanzelf een meesterwerk! En geniet ondertussen van alle andere dingen en de natuur tijdens jouw mooi avontuur...laat alle magische dingen maar op je pad komen lieffie en GENIET ervan...met volle teugen!!! En ESJA...ze ligt daar, te wachten op jou...en als de tijd daar is dan ga je haar eens lekker bezoeken en bewonderen ❤️👍🏻
  10. Epona:
    17 januari 2018
    Je ervaringen te lezen Anna! Ik blijf je volgen hoor!
  11. Joke:
    17 januari 2018
    Klinkt interessant én vermoeiend. Gun jezelf lekker de tijd om te wennen. Ik lees graag mee!
  12. Chonsoe:
    18 januari 2018