fyrsta daginn í sumar

20 april 2018 - Reykjavík, IJsland

De tijd vliegt... ik ben inmiddels begonnen met het maken van mijn meesterstuk! Ik ben toch zo nieuwsgierig naar het geheel maargoed daar ben ik niet de enige in... voor de genen die Instagram hebben https://www.instagram.com/solingjewels/ is mijn account ik laat daar langzaam een tipje van de sluier zien..

Naar Ijsland gaan was het beste wat ik ooit gedaan heb, ik heb zo ontzettend veel geleerd hier van het land, op mijn stage maar nog wel het meeste over mezelf ik ben hier volwassen geworden en dan niet volwassen als in een saai mens maar nee een sterke jonge vrouw. Ook ben ik het aspect van de vrouw veel meer gaan waarderen het is erg speciaal.. Ijsland is een ontroerend magische land en ik ben er nog lang niet op uitgekeken maar ik merk wel dat ik steeds meer terug verlang naar Nederland.. naar mijn vrienden en mijn vriend... het is bizar warm weer voor de tijd van het jaar in Nederland ik zie zo veel foto’s voorbij komen van mensen die genieten van het weer, van elkaar en een biertje drinken IK WIL DAT OOK! Ik voel me dan even erg alleen maar kan dan wel de troost weer vinden in het feit dat ik gewoon hier ben! Hoe vet is dat.... ik ben in IJsland terwijl andere mensen gewoon naar hun werk gaan. Ik kan altijd nog van het Nederlandse lente weer genieten ik ben nu hier nog maar voor een paar maanden dan zit mijn tijd er hier op... Het is echt niet normaal hoe snel de tijd is gegaan ik ben er gewoon verbaast over het voelt nog als een week geleden dat ik hier aan kwam in het donker en nu wordt het langzaam overal groen. De vogels hervinden elkaar en bouwen nesten ook de raven trekken terug naar Esja en naar de bergen het is prachtig om te zien.... het is hier tot 22h licht en dan echt licht soms voelt het alsof het net 16h is geweest om 21h ik ben savonds super actief en werk dan ook tot laat door op de werkplaats. Soms alleen soms met Edda kei hard muziek opzetten en lekker werken... echt heel fijn. Maar hier in IJsland is het zomerse weer er niet het is hier rond de 9 graden met veel wind en regen en ik merk dat me dat wel een beetje demotiveerd het is de zoveelste grijze dag... Ik beland een beetje in een sleur ik werk dag in dag uit zelfs vaak in het weekend, ik heb daar veel plezier in maar het is ook wat saai er zijn dan ook momenten dat ik te veel in mijn hoofd ga zitten. Dan zet ik maar 90s op en concentreer me weer op mijn werk. 90s muziek geeft zo veel positiviteit  het is niet altijd goed hahah maar toch het geeft je een kracht en het herinnert me aan mijn vrienden. Ik hou van de 90’s Ook gaat het thuis niet helemaal lekker ik heb niet echt gedoe met mijn huisgenoten maar ze zijn zo ontzettend saai... ik wist wel dat ze saai waren maar als je een tijd langer met elkaar woont komen die dingen steeds meer naar voren... Ook praten ik er met Edda veel over en wat dan eerst onbewust is, wordt dan opeens bewust en werkelijkheid. Ik ben er achter gekomen dat mijn huisgenoten alleen aan zich zelf denken en totaal niet geïnteresseerd zijn in mij... ze vragen niet hoe het met me gaat, laatst was ik aan de keukentafel mijn presentatie tekening tekenen je kon duidelijk zien wat ik aan het doen was, een normaal persoon zou nieuwsgierig zijn en komen kijken wat ik aan het doen ben. Mijn huisgenoten kijken er nog geen eens naar ik vond het echt heel erg vreemd... ook vreemd om mee te maken dat er echt dit soort mensen bestaan. Vaak kom ik thuis en dan staat de tv aan op een of ander programma mijn huisgenoten zitten beiden op de bank met hun laptop op schoot en zijn helemaal verstopt in hun scherm. Ik vind het echt bizar om te zien... ik probeer me er niet zo veel van aan te trekken, anders kost dat ook veel te veel onnodige energie maar ergens vind ik het wel lastig.. Het zijn prima mensen het zijn gewoon niet mijn mensen. Gelukkig heb ik het nu best wel druk en ben ik veel weg van huis en ken ik ook nog wel wat andere mensen :)

19 april was in IJsland de eerste officiële eerste dag van de zomer, ik vond het echt zo grappig ze slaan de lente gewoon over en het weer is hier alles behalve zomers. Ik merk ook wel dat ik de zon erg mis het is zo belangrijk om de zon op je gezicht te hebben ik voel dat hier extra goed.  Als de zon schijnt ga ik ook direct naar buiten en   automatische krijg ik een glimlach op mijn gezicht en dat maakt alles direct weer goed.   Een tijd geleden al weer ik weet niet of ik het hier verteld heb maar had ik via Edda een fotografe ontmoet. Ze woont boven de werkplaats, echt een hele leuke vrouw ze maakt veel foto’s van IJsland zelf maar is daarnaast ook een kunstenares ze had me aangeboden met haar mee te gaan als ze weer eens er op uitging. En vanmorgen kwam ze naar me toe of ik zin had volgende week met haar een roadtrip te maken en of ik dan haar model kon zijn voor de foto’s... Ik was hier zo erg aan toe.... terug naar de basics terug naar de bron, terug naar de natuur!  Dus volgende week ga ik met haar een paar dagen er lekker tussenuit...... vanavond heb ik nog op de werkplaats gewerkt maar nu ben ik thuis. Fijn weekend allemaal