De stad met meerdere gezichten....

12 januari 2018

Ik werd wakker van mijn wekker het was 9h en over twee uur zou ik opgehaald worden door Edda. Het was buiten nog donker en ik besloot om nog heel even te blijven liggen het was een wilde nacht geweest niet zo zeer voor mij maar buiten had het erg hard gestormd het leek wel alsof de wind iedereen van ons weg wou blazen zo hard waaiden het... Toen ik even later weer wakker werd en op wou staan merkte ik dat de stroom er uit lag niks deed het meer in mijn kamer. Ik ging naar beneden om te checken of het daar ook zo was maar daar deden de lichten het wel. Mijn huisgenoot was al aan het onderzoeken waar het probleem lag toen opeens het licht weer aansprong. Zo kon ik me aankleden en me klaar maken voor straks (: Vandaag zou ik naar de werkplaats gaan en ik had er erg veel zin in! Om 11 uur berichten Edda me dat ze er was en wat was het fijn om haar te zien! Ik was eindelijk in IJsland mede door haar! Ik vond het erg leuk om haar weer terug te zien en fijn om met iemand te praten die ook niet vloeiend Engels praat Haha mijn huisgenoot is namelijk Iers en ratelt maar door, ik kan prima Engels ben het alleen niet gewend om continu te moeten spreken.

De werkplaats was geweldig als een snoep paradijs voor elke goudsmid en ik ben helemaal vergeten foto’s te maken ervan maar dat komt vast nog wel een keer  (: Beggi gaf me een rondleiding en het was super groot en ze hadden daadwerkelijk alles! Ik ga hier een geweldige tijd tegemoet en zo veel mooie dingen maken! Nadat ik een rondleiding had gehad in de werkplaats en wat bij gekletst had met Edda en Beggi stelde Edda voor om nog even Reykjavik in te gaan dat ze me een kleine tour zou geven van alles. Het was vandaag 6 graden super warm voor ijsland en goed weer het was in iedergeval droog. Het was heerlijk om al een beetje van IJsland te kunnen zien en heb er super veel zin in maandag te starten. Edda vertelde over haar jeugd hier en we zijn nog wat gaan eten bij haar lievelings bakker het was echt heerlijk en heb maar niet gekeken hoe duur het was.

Voordat we naar binnen gingen viel me iets geks op er stonden allerlei kinderwagens buiten met baby’s er in! En er waren geen mensen in de buurt ervan, Edda vertelden me dat veel ouders hun kinderwagens met baby’s buiten laten staan zodat die lekker door kunnen slapen, ik vond het wel bijzonder en dat vertrouwen wat er is... later merkte ik op dat uit het restaurant waar we zaten je de kinderwagens heel goed kon zien. Zo konden de mensen het in de gaten houden.... Reykjavik is niet zo groot maar omdat het zo uitgespreid is komt het wel heel groot over ze liet me het oude gedeelte zien van de stad maar ze vertelde me ook dat jammer genoeg ze heel veel aan het bouwen zijn omdat de bevolking groeit en dat de huizen die nu gebouwd worden totaal niet in het plaatje van Ijsland passen. Na mijn tour bracht ze me weer terug naar huis waar ik de rest van de middag dingen uitgezocht heb over het reizen hier met de bus bijvoorbeeld. Nu is het al weer donker maar een uur geleden was het een hele aparte lucht het was paarsachtige roze super mooi! En je kon de bergen heel goed en duidelijk zien in de verte...

1. Sjoerdtje de vries:
    12 januari 2018
    Dat beloofd veel goeds!!! Ben superblij voor je!!!!
  2. Tina:
    12 januari 2018
    spannend Anna en het klinkt goed , je krijgt gewoon zin om ook te gaan zo leuk vertel je het
    tot snel Lieverd knuffie uit Nederland
  3. Corinna Caminada:
    13 januari 2018
    Dat is inderdaad wel apart van die kinderwagens........
    Leuk om je zo te volgen.
    x
  4. Arduina:
    13 januari 2018
    Ik hoorde ooit van één van mijn massagedocenten die een Russische is, dat in Rusland, baby's in hun kinderwagen , goed ingeduffeld buiten te slapen worden gelegd voor hun middagdutje, ook al vriest het stukken uit de grond... Mss zijn wij watjes... doetjes... door onze kids altijd te willen overbeschermen... Die kindjes in vrieskou laten slapen verhoogt hun immuniteit, vertelde mijn docente me... wellicht daarom ook dat ze dat in Ijsland doen hé... Liefs !!! En blij je te lezen Anna !!! Ik kijk uit naar t vervolg !! En vooral naar jouw creaties de komende maanden... Superbenieuwd hoe Ijsland je verder zal inspireren !!! Tot de volgende post !!!
  5. Leo (Redbad):
    13 januari 2018
    Erg leuk beschreven en herkenbaar ook voor mij. Vooral die kinderwagens. Dat doen ze daar altijd. En is veilig. Ijsland is een van de veiligste landen ter wereld. Criminaliteitscijfers zijn zeer laag.
  6. Lies:
    14 januari 2018
    Zo leuk om te lezen en wat bijzonder van die kinderwagens. Kun je je hier gewoon echt niet voorstellen